انتخاب نام دامنه توسط شما مهم است. در اینجا نحوه اطمینان از انتخاب نام دامنه مناسب برای تجارت خود آورده شده است.

نام دامنه تجاری مانند املاک و مستغلات آنلاین است. ثبت دامین جایی است که برند شما در آن تجارت می کند ، مشتریان بالقوه را به سمت خرید محصولات و خدمات شما سوق می دهد و تخصص و اقتدار شما را ایجاد می کند.


به همین دلیل انتخاب نام دامنه تجاری مناسب بسیار مهم است. در اینجا ، پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد نام دامنه را خواهید آموخت. پاسخ ها باید در انتخاب صحیح نام دامنه بعدی شما را راهنمایی کند.


نام دامنه تجاری چیست؟

نام دامنه کسب و کار آدرس وب وب سایت تجارت شما است. این همان چیزی است که برای دستیابی به وب سایت در مرورگر وب خود تایپ می کنید. به جای وارد کردن آدرس آدرس فیزیکی خود ، نام دامنه را وارد می کنید تا به وب سایت تجارت خود دسترسی پیدا کنید.


یک نام دامنه به معنای آدرس IP است ، که یک رشته رقمی است که به سختی قابل حفظ است و منحصر به فرد یک وب سایت است. یک نام دامنه تجاری شامل هم بخشی است که مختص تجارت شما است و هم پسوند (یا پسوند) مانند .com ، .net یا .org. این پسوندها به عنوان دامنه های سطح بالا (TLD) شناخته می شوند.


چگونه نام دامنه تجاری کسب می کنید؟

برای به دست آوردن نام دامنه کسب و کار ، ابتدا باید نام دامنه مناسب کسب و کار خود را تعیین کنید و سپس آن را از ثبت نام دامنه خریداری کنید. اغلب اوقات می توانید دامنه ای را از شرکت میزبانی وب خود خریداری کنید ، زیرا اغلب اوقات ، یک فناوری سازنده وب سایت از ثبت نام دامنه استفاده می کند. در حقیقت ، مراحل اولیه ثبت دامنه و مراحل میزبانی وب سایت معمولاً هنگام شروع وب سایت مشاغل خود به طور همزمان انجام می شود. به عبارت دیگر ، بسیاری از شرکت ها که از طریق آنها می توانید دامنه خود را دو برابر به عنوان شرکت های میزبان وب ثبت کنید.


آیا شما باید نام دامنه مشابه نام تجاری ثبت شده خود را خریداری کنید؟

خلاصه ، نه با این حال ، چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده آل ، نام دامنه شما باید شبیه نام تجاری شما باشد. بنابراین ، اگر نام تجاری ثبت شده شما High Street Plumbing Ltd. است ، نمی خواهید نام دامنه tomsplumbing.com را انتخاب کنید.


هنگام انتخاب نام دامنه ، مارک تجاری خود - یا نام تجاری شخصی خود را ، اگر خود اشتغالی دارید - در تمام مطالب ، سیستم عامل ها و موارد بازاریابی ثابت نگه دارید. مطمئن شوید که نام دامنه شما با مارک تجاری که برای تجارت خود در شبکه های اجتماعی نیز استفاده می کنید سازگار باشد.


حتی اگر نام دامنه دقیقاً با نام تجاری ثبت شده شما یکسان نباشد ، بازهم چیزی مشابه جستجوی آنلاین به مشتریان شما می دهد.


کدام پسوند دامنه بهترین است؟

هرگز نمی توانید با پسوند دامنه .com اشتباه کنید. سعی کنید نام دامنه ای داشته باشید که برند تجاری شما را ثابت نگه دارد و همچنین دارای پسوند .com باشد.


بسته به محل زندگی خود ، سایر برنامه های افزودنی نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. به عنوان مثال ، اگر تجارت شما خارج از انگلستان باشد ، داشتن دامنه محلی شما - در این حالت .co.uk - عبا ایجاد ارتباط بین کاربران و خدمات با مردم ، نقشی اساسی در اینترنت ایفا می کند. منابع ثبت نام ، شناسایی و بومی سازی منابع اینترنتی و ارجاع متقابل آنها با صاحبان آنها است. آنها به افراد ، شرکتها و سازمانها کمک می کنند تا اطلاعات و افراد بیشتری را پیگیری کنند ، نه فقط از داخل یک سازمان بلکه به طور فزاینده ، در میان سازمانها از طریق اینترنت. از آنجا که مرتبط ترین و سودآورترین نام دامنه ها در حال نادر شدن است و سرمایه گذاران شروع به دیدن ارزش جمع آوری نمونه کارها نام دامنه می کنند ، مجموعه های مختلفی شروع به کسب شتاب به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری در زمینه کسب درآمد از دامنه های خود می کنند. . بازار ثانویه محلی برای خرید در دنیای دامنه امروز است ، مکانی که بسیاری از شرکت های بزرگ و کاربران نهایی در حال یافتن دامنه های مورد نیاز برای تکمیل حضور فعلی تجارت آنلاین خود هستند. با توجه به این افزایش ارتباط ، این مقاله یکی از دو نوع معاملات نام دامنه در بازار ثانویه را تجزیه و تحلیل می کند - خرید مجدد نام دامنه افتاده. تجزیه و تحلیل بر اساس داده هایی است که طی یک دوره 2 ساله از پایگاه داده های سرورهای نام ثبت کننده جمع آوری شده است ، یعنی تعداد دامنه های افتاده ، تعداد دامنه های ثبت شده مجدد و تعداد کل ثبت نام های مجدد در طی یک مورد خاص دوره زمانی. علاوه بر تجزیه و تحلیل روندهای کلی ، دامنه های دوباره ثبت شده نیز از نظر شخصیت های موجود در آنها و رتبه های Google و Alexa آنها تجزیه و تحلیل می شود.

منبع : 

ثبت دامین